A folyamatos tanulás egyik előnye, hogy nem ég ki az ember olyan gyorsan. Egy másik pedig, hogy nem marad le. Harmadjára pedig…

2023. augusztustól Tokár Eszter vette át itt a TESK Group-nál a digitális marketinges feladatokat.

Bár ez egy új feladatkör a TESK-en belül Eszter számára, maga a digitális marketing sem új neki, és Eszter sem új a cégben :), csak ez a kombináció együtt az új. 

Szóval harmadjára pedig így lett a pénzügyesünkből a online világ tartalomgyártója

Eszter, hadd mutassalak be kicsit a TESK Hírlevél olvasóinak! Ugyebár 2007-ben indult  a TESK-es pályafutásod, azaz immár 16 éve, akkor mivel is foglalkoztál?

TE: Bankszektorból érkezve vettem át a cég munka- és pénzügyi részét. Szokásos feladatok: bérszámfejtési, könyvelési és pénzügyi adatok összegzése, előkészítése, könyvelése. 

TESK: Utána mi mindent csináltál még a TESK-nél?

TE: A munkaügyi feladataim miatt egész jó kapcsolat alakult ki köztem és az akkori kölcsönzött munkaerő között. És amikor a projektvezetőt pótolni kellett, valahogy kizárásos alapon nálam landolt a projekt, majd az egész üzletág. Nagyjából 50 főig egyedül intéztem a teljes folyamatot: toboroztam, szerződéseket intéztem, marketinget igyekeztem életben tartani… Szép időszak volt, szerettem. Hihetetlen helyekre jutottam el projektjeink által és elképesztő sokat tanultam a különböző területeken lévő cégek folyamatairól.  A munkámból adódóan volt közöm a 4es metró építéséhez, de kiküldetésekre is szerveztem embert elakadt óceánjárók motorjainak szervizelésére. Micsoda történetek voltak! Sokáig csak mesélni tudtam ezekről.

De meg is akartam mutatni őket másoknak. Valahol itt fogant az ötlet, amiből aztán éjszakákba nyúló tanulás lett: a bemutató videók készítése. Akkoriban nem volt egyáltalán jellemző, hogy ilyet csinált volna bárki. Én pedig mindenáron meg akartam mutatni partnereinket úgy, ahogy én látom őket, és amire felkapja más a fejét, mi több, elérjem, hogy akarjon hozzájuk csatlakozni. De az évek alatt tanultam szervezetfejlesztést és vezetői toborzásaim is voltak. Nézd. 16 év sok mindenre elég. 

TESK: Mikor kezdtél digitális marketinggel foglalkozni?

TE: Nem is tudom. 2011-ben, ha jól emlékszem, létrehoztam a TESK első Facebook oldalát. Még akkor talán volt Iwiw is. De úgy gondoltam, ennek a platformnak nagyobb ereje lesz. Sosem felejtem el az első posztomat. A sétáról írtam. És akkor több, mint 200 like érkezett rá. Én meg le voltam döbbenve. Sokat olvastam amerikai oldalakat, figyeltem, ők hol járnak, mit használnak. És igyekeztem, amit lehetett, itthon is csinálni. A videóvágó szoftverek oktatóanyagi is csak angolul voltak. Így muszáj volt az egyébként tanult német helyett erre a nyelvre fókuszálnom. Hát, eleinte volt, hogy párszor ki akartam vágni az ablakon a gépemet. Először, amikor Macintosh-ra váltottam, mert azokon jobban tudtam használni az ezekhez szükséges szoftvereket. Majd, amikor pénzügyi végzettséggel elkezdtem kitanulni a digitális világ használatát. Agyrém volt. Mégis imádtam!

TESK: A tartalomgyártás is közel áll hozzád, hiszen ebben is te voltál a főszereplő a TESK-nél.

TE: Fogalmam sincs, hány forgatáson vagyok túl a TESK színeiben, vagy azon kívül. Mindig megmosolyogtam, mikor megérkeztem a helyszínre, majd megkérdezték, az operatőr mikor jön. Rá kellett jönnöm, ehhez a szakmához nem női képet társítanak. De ennél színesebb és változatosabb munkakört nehezen tudok elképzelni. Egyik alkalommal még munkavédelmi oktatást kapsz, hogy lemehess egy bányába forgatni a monstrumok közé, egy következő alkalommal már azért képződsz, hogy tetőtől talpig fehér védőruhába öltözve vegyipari gyártócégnél kamerázz.

De megtanultam mozgó gépjárműről is felvenni az anyagokat, leginkább egy motoron hátul ülve, így került hozzám az OMV Kanyarnapló projektje is (itt most linkelve az, amiben kivételesen nem csak operatőr de szereplő is vagyok; ezt így lehozni nem volt egyszerű. 😀 ). Ez egy 6 részes sorozat volt, és Magyarország legszebb túraútvonalai címmel futott. Te jó ég, azóta is mennyi mindent tanultam már! Egyébként határozottan hiszek az ilyen jellegű érdekes sorozatok erejében. Ez visszaköszönt az itt kapott eredményeknél is.

TESK: A digitális marketing terén milyen tapasztalataid vannak? Kiknek készítettél eddig megoldásokat?

TE: Közösségi média kampányok kezelése és futtatása, wordpress, azon belül DIVI, majd jött a hírlevélküldő rendszer kiépítés és kezelés, szöveg- és forgatókönyvírás, grafika, fotózás … Vegyes, hogy miken dolgoztam már. 

De ahol először összeállt egybe, hogy a digitális világban hogyan tudsz építkezni és milyen lehetőségeid vannak, az a ClickMe Smart Solution. Itt már egybefolyik a webszerkesztés, e-commerce, hírlevelezés, affiliate rendszer, többnyelvűség, on- és offline felületek összeépítése, grafikai tervezések…. Alapvetően itt tanulok jelenleg, itt van a mentorom, aki egy teljesen új világra nyitott kaput, és mutatta meg, milyen lehetőségek rejlenek a digitális térben.

TESK: Milyen változásokat terveztél a TESK esetében a digitális marketing terén? Mik az újdonságok?

TE: Amit terveztem? Hmmmm… Mikor eljöttem a TESK-től, nem az online terület volt az, amivel foglalkoztam, így nem láttam, hogy álltok. Most szétnéztem. Első körben kapott kis ráncfelvarrást a hírlevelezés. Újra indítottam a blogolást, ami miatt most a weboldalt is célba vettem. Mert a weboldal az alapja mindennek. Aztán, ha ez kész, és flottul be van minden szépen állítva, és megkapta az új arculatot, jó pár nyelvre le lesz fordítva, amely nyelveken a blogok is futni fognak. Cél a külföldi jelöltek elérése és megszólítása.

A ClickMe integrálása a rendszeretekbe rövid távon az adatokhoz való könnyebb és gyorsabb hozzáférését eredményezte látogatóitok számára, na meg digitális névjegy is. De már használtam gyors landing page létrehozására is kampányhoz, ami a jelöltek számára egy egyszerű és átlátható felület. 

Közben az elmúlt jó pár év alatt összeggyűlt jelöltadatbázist aktualizáljuk, és a hírlevelezést építjük ki számukra is. 

Azt hiszem, a feltett kérdésre napestig tudnék válaszolni. Inkább lássuk majd lépésről lépésre, ahogy megvalósul, és a mérföldkövekről pedig tájékozatjuk a partnereket is. 

TESK: Hogy látod, miért lesz különösen fontos a digitalizáció a toborzásban? És milyen területeket fog ez átölelni a következő években?

TE: Nézd. Az emberek kötődése a digitális közösségekhez egyre erősebb. Csak figyeld meg, egyes szakmai csoportokban hányan vannak Facebookon… Vagy menj fel Redditre és olvasgass a témák alatt, vagy ott a Discord. Meg szeretnéd ismerni őket? Itt lesz rá lehetőséged. Mikor 2014 körül először beszéltem a toborzásmarketingről, hogy érdemes egyre inkább ebből a nézőpontból közelíteni a témát, ma már egyértelműen kijelenthető: nem mindig elég csak kitenni egy álláshirdetést. Közben építeni kell a cégnek a saját brandjét, mert az online térben sajnos mindennek van helye. A negatív tapasztalatoknak főleg. Mellette hírt kell tudnia adnia saját magáról. Be kell tudnia csatornázni a potenciális jelölteket saját adatbázisba, de ez csak érdekes tartalommal lehetséges.

Mi létrehoztunk pl. egy Digitális meló oldalt és csoportot, mert tudtuk, hamarosan szükségünk lesz külsős segítségre. Pár hónap alatt elérte a csoport száma a  4500-at úgy, hogy eléggé szigorúan szűrjük. Pl. innen könnyedén tudunk szerezni freelancer recruitert, ha esetleg valakinek segítségre lenne szüksége mondjuk előszűrésben, vagy kampánykezelőket, akik ügyesen használják a közösségi médiát. Ebbe az irányba tartunk. És mindezt meg tudjuk alapozni most már a TESK partnereinek is.

Számolni kell azzal, hogy egy-egy pozíció esetén, amiket most is hetek, sőt, akár hónapok alatt töltenek be, ha egyáltalán sikerül, nem-e érdemesebb egy online gépezetet felépíteni és azon keresztül gyűjteni a jelölteket, ami később is ott marad. Tehát, ha ismét szükség lesz rá, nem kell ismét a nulláról kezdeni. És az egyszeri megbízást felváltja a hosszútávú együttműködés, a hosszúra nyúlt interjúkat és többkörös felvételi eljárásokat pedig le fogják egyszerűsíteni a rendszerbe épített formok és tesztek. Nekünk most épp Pakisztánból készítettek egy rövid videós tartalmat, és egy SEOs blogcikket Amerikából. Pár kattintással megtaláltuk azokat, akik számunkra megfelelnek. A több ezer közül. És kiváló munkát végeztek, nulla személyes egyeztetéssel. Mindkét fél számára ideális megoldás volt, mert egyikünk idejét sem húzta el semmi.

Szóval, visszatérve a kérdésre, hogy miért lesz fontos? Mert időt fog spórolni. És senki sem szeret várni.

Köszönjük a válaszokat, legyen nagyon sikeres ez a tevékenységünk is!