Egy weboldal célja az eladás. 

Részletesen bemutatja a vállalatot, a terméket/szolgáltatást, a vállalat történetét, azokat, akik ott dolgoznak stb. azzal a céllal, hogy közelebb hozza az érdeklődőket és végül velünk szerződjenek.

Bőven az internet előtt mindezt a gyárlátogatásokkal érték el, egy-egy projekt esetén utaztak is jó sokat, hogy megtalálják a megfelelő gyártót vagy épp kalandosabb megoldásokat keresők azt a munkahelyet, ahol dolgozni szerettek volna. Mint a régi magyar népmesékben, ugye, amikor a legény vagy leány elindult szerencsét próbálni, majd megannyi viszontagság és próbatétel után végül elnyerte méltó jutalmát. 

Ma már modernebb időket élünk, lássuk be, nem ülünk lovasszekérre, hogy megnézzük az ország másik szegletében található gyárat.
A gyorsabb megoldást használjuk: egyszerűen rákeresünk online.

Szinte generációtól függetlenül áthelyeztük az információk megszerzését az online térbe.
És ez valahol el is lustított bennünket. Az álláskeresőket nem kevésbé. 

Mert legyen szó bármilyen munkakörről, az oda pályázó, mielőtt jelentkezik, utána jár a cégnek. Ugye, ma már van bőven választási lehetősége, míg a régebbi időkben sokkal kevesebb gyár, azaz potenciális munkáltató létezett. 

És az első hely az online tér lesz. Az állást kereső beírja a cég nevét a keresőbe, a kereső pedig nem tesz kivételt, kidob mindent, amit talált. Ha ez egy negatív értékelés vagy megjegyzés valahol egy poszt alatt, akkor azt, ha épp nincs más információ a keresett cégről. 

De ennek az ellenkezője is működik. Ha az állást kereső személy hall egy cégről, de nincs pozitív képe róla. Aztán utána keres, mert egyébként a földrajzi elhelyezkedés szempontjából számára pont ideális lenne, és talál egy oldalt, melynek tartalma szimpatikus a számára, ezért jelentkezik. 

De hogyan lehetünk a keresőkben első helyen találatként?

Úgy, hogy először is fenn vagyunk. Azaz van céges (magyar nyelvű) weboldalunk. Aztán ezen az oldalon jól megírt szöveg van, amit szeret az algoritmus. Egyébként egy jól SEO-zott oldal és szöveg kenterbe verhet bármilyen negatív hírrel megjelent bulvársajtó-oldalt is. 

Még egy érv a saját céges weboldal mellett:
Mindannyian kerestünk már munkát valamikor. Vajon odamentünk egyesével mindegyik céghez személyesen, vagy pedig online kerestünk rájuk?

Mint ahogy megnézzük előre egy hotel vagy étterem értékelését, mielőtt oda mennénk, ugyanúgy checkolnak le a jelöltek bennünket munkáltatóként is.
(Az online tartalmak fontosságáról már itt írtunk.)

A céges weboldalunk egyik fontos szerepe a bemutatkozás. Engedjük, hogy megismerjenek bennünket. Nem csak mint szolgáltatót/gyártót, hanem mint munkáltatót is. Segítsük hát saját munkánkat a munkaerő-toborzásban azzal, hogy lehetőséget biztosítunk az érdeklődők, azaz potenciális munkavállalók számára, hogy információhoz juthassanak velünk kapcsolatosan.

Látjuk, hogy mennyit számít. És bárhogy is közelítjük meg a online jelenlét témáját, egy dolgot nem hagyhatunk figyelmen kívül:
Generációról generációra egyre nagyobb jelentősége van a digitális térnek. Motort szerelni vagy épp főzni tanulnak YouTube-on, utazási vagy épp sminkelési tippeket lesnek el TikTok-on, vagy munkát keresnek, és bekövetik az összes munkalehetőségeket kínáló Facebook oldalt … És ez egyre inkább hétköznapjaink részévé válik. 

Vannak cégek, akik mindezt már mesterien csinálják. Nagyon jó mintával tudnak szolgálni, inspirálóak lehetnek, érdemes őket követni.

Amennyiben Önnek ötletre, inspirációra vagy konkrét segítségre van szüksége:

akkor keressen bennünket, és a TESK Group szakosodott partnerei az Ön rendelkezésére állnak ezeken a területeken is.

TESK Group-nál azt a küldetést követjük, hogy stabil és kompetens humán erőforrással erősítsük partnereinket, hogy azok könnyebben elérjék üzleti céljaikat. Ezzel kívánunk hozzájárulni a magyar vállalatok humántőke értékének növeléséhez.

További információért írjon nekünk: marketing@tesk.hu