Toborzás a közösségi média-oldalakon: lehet párszáz követővel is eredményeket produkálni?

Hadd ne lőjem le a poént mindjárt az elején, de ígérem, levezetem választ… Lehet, de nem úgy…

Arra gondoltam, hogy mivel rendre felmerülnek kérdések az erről a témáról tartott workshopokon, írok belőle egy posztot.

Az, hogy mi a különbség egy sima Facebook poszt és egy kiemelés között, az könnyen érthető: egy poszt kiemelésével elérhet olyan személyeket is a bejegyzésünk, akik egyébként nem követői az oldalunknak. Persze, ha vállalkozásunk Facebook oldalának eleve sok (több tízezer) követője van, akkor már egy sima posztbejegyezés is hozhat érdemi eredményt, pl. egy álláshirdetésre akár 30-50 jelentkezést.

De mi van, ha nem ez a helyzet?

A legtöbb vállalkozásnak tapasztalatom szerint vagy egyáltalán nincs céges Facebook oldala, vagy van, de csak pár száz követővel – nyilvánvalóan ekkora követőtáborral nem tudunk érdemi eredményeket produkálni.

A kiemelt bejegyzés lehetővé teszi tehát, hogy egy megadott régióban, egy beállított célcsoportnál megjelenjen a hirdetésünk – és mivel ma a szórakozási lehetőségek igencsak korlátozódtak az on-line felületekre (magyarul: mind a neten lógunk…), így a hirdetések is jobban eltalálják a célközönséget.

Hogyan lehet egy ilyen bejegyzést hatékonyságát tovább növelni, és az álláshirdetésünkre még több érdeklődőt generálni? Hát, mivel az emberek nem szeretnek olvasni (már egy háztartási eszköz használati útmutatóját is inkább a YouTube-on nézzük végig…), így a képi vagy videós tartalmakat szívesebben fogyasztják.

Nem beszélve arról, hogy sokszor vagy semmilyen kép nincs az emberek fejében arról, hogy hogyan is néz ki egy-egy cég, vagy pedig hamis képük van róla (pl. egy gumiabroncs-gyárról azt képzelik, hogy kosz van, por és minden csupa korom – ahogy az volt mondjuk 50 éve a Taurusnál – miközben ma a legmodernebb technológiával zajlik a gyártás, fehér a padló és a legnagyobb tisztasággal lehet találkozni a gyártósorok mellett is).

Ha szeretnénk megmutatni, hogy milyen is a cégünk, és kik dolgoznak nálunk, akkor erre ideális megoldás, ha a Facebook hirdetéseinket videóval jelentetjük meg – egy rövid, toborzást támogató kisvideóval. Az ilyen kiemelt posztok elérése, és a belőle nyerhető reakciók, és jelentkezések száma is kimagasló – mert ezek felkeltik az érdeklődést és lekötik az emberek figyelmét, valós képet adnak a vállalatól, így jobban el tudják képzelni magukat a potenciális jelentkezők az adott céghez.

Példaként egy korábbi gyári kampányunk, amely egy Nógrád-megyei partnerünk számára készült:

 

A videót 47 ezren nézték meg, ráadásul 238-an(!) meg is osztották, így összesen nagyjából ezer jelentkezést tudtunk generálni a Facebook-kampány segítségével.

 Mindehhez pedig még Facebook-oldallal sem kell rendelkeznie a megrendelőnek, mert a teljes posztbejegyzés és kampány is a TESK oldalán futhat.

Egy egyhetes, előszűrés nélküli Facebook kampány már két, valamire való álláshirdetés árán elérhető. További toborzástámogató videóink az elmúlt évekből ITT megtalálhatóak.

Részletekről kérjen tájékoztatást munkatársunktól: hajsz.zsanett@tesk.hu