Ma már szinte minden cég rendelkezik saját vállalati oldallal a legnagyobb üzleti közösségi felületen, a LinkedIn-en, ahol mára 700.000-nél is több magyar munkavállaló regisztrált, a tagok száma nemzetközileg pedig meghaladta a 400 milliót.

Viszont az is tény – átnézve több, ismert hazai cég (köztük a legjobb munkáltatókként díjazott nagyvállalat) „company page”-ét – , hogy sokan egyelőre úgy kezelik ezt a felületet, mint egy szükséges „rosszat” – legyen valami, de hogy mi legyen, és mi legyen rajta a tartalom, pláne, hogy milyen frissítéseket tegyünk ki rá, az már sokadrangú kérdés. Ennél fogva azt is látjuk, hogy a magyar cégek vállalati oldalainak követőtábora ugyancsak szegényes, hiszen nincs mivel odacsalogatni az érdeklődőket, akik pedig csatlakoztak, azok sem kapnak releváns információkat, és így az elköteleződésük sem erősödik a cég felé. Márpedig a munkáltatói márka kérdése minden céget erősen érint, ha akarja, ha nem, ha tudomásul veszi, ha nem.

A mostani sorozatunkkal abban szeretnénk segíteni, hogy megfelelő tartalmú, vonzó céges oldalak jelenjenek meg a LinkedIn-en, és ehhez szeretnénk minden héten néhány hasznos tippel hozzájárulni.

„Leírás” (Company Description) és „specialitások” rész

Amely vállalatnak nincs külön karrieroldala a LinkedIn felületén („career page”, egy fizetős szolgáltatása a LinkedIn-nek, amely kifejezetten a cég munkáltatói arculatának bemutatására használható), annak a cégnek a vállalati oldal leírásában kell odafigyelnie arra, hogy ez a bemutatkozás egyszerre szóljon a potenciális és meglevő ügyfeleinek, továbbá a munkavállalóinak és leendő munkavállalóinak is. Tehát egyetlen (rövid) bemutatkozásban kell magát bemutatnia mindkét oldal számára.

A bemutatkozás készülhet magyar vagy angol nyelven. Célszerű ezt azok alapján megválasztani, hogy a látogatók nagyobb része mely nyelvterületről érkezik. A LinkedIn megengedni az oldal beállításainál azt is, hogy földrajzi terület szerint elkülönítve a látogatót, más-más nyelvű bemutatkozó szöveg jelenjen meg a számukra.

A bemutatkozó szöveg hossza 2.000 karakter lehet, ez általában bőven elegendő. Ha több nyelvű megoldást szeretnénk, akkor az is lehetséges, hogy ezen a leíráson belül két vagy több nyelven is köszöntjük az oldalra látogatókat (pl. az Audi Hungária oldala ilyen).

Ezen felül van egy pár soros „Company Specialties” rész, ahol megadhatunk néhány kulcsszót, amely különösen jellemző vállalkozásunkra. Ez szabad szöveges leírás, mi magunk választhatjuk ki a kulcsszavakat.

Jótanács: használjunk itt is, és a bemutatkozó részben is olyan kifejezéseket, amelyeket a közönségünk használ, amikor ilyen szolgáltatót vagy céget keres, mint mi, tehát a kereső-optimalizálás (SEO) során felderített kulcsszavak feltétlenül szerepeljenek a leírásokban, mert a Google keresője nagyon erősen rangsorolja a LinkedIn oldalakat, és ha itt talál egyező kifejezést, akkor könnyen előre kerülhetünk a Google keresőoldalán!

És így sokkal könnyebben megtalálhatnak bennünket mind a cégek, mind a leendő munkavállalóink is.