Recruitment Akadémia képzés
Szemléletváltás a HR-ben megreformált toborzási és megtartási folyamatokon keresztül, konkrét és gyakorlati megoldásokkal, amelyek egy új, modern vállalati HR kultúra felé vezetnek.
2019-től Magyarország egyik legnagyobb üzleti oktatásokat szervező cége, a Sämling Üzleti Oktatási Központ veszi át a TESK Recruitment Akadémia szervezését, de részvételi szándékát természetesen nálunk is jelezheti.
A cél: Egy új, modern HR kultúra megalapozása.
- Helyzetre szabott, gyakorlati eszközök
- Szemléletváltás a HR-ben
- Közös ötletelés más résztvevőkkel
Nem csak HR-eseknek!
Fél év alatt megreformáljuk a toborzási, munkaerő megtartási folyamatait, helyzetére szabott konkrét gyakorlati eszközökkel, tanácsadással, HR szakemberek ötleteivel megtámogatva.
RÉSZLETES TEMATIKA:
1.NAP – BIG PICTURE – MIK A KULCSÖSSZETEVŐK A TOBORZÁS ÉS KIVÁLASZTÁS SORÁN? A TOBORZÁS ÚTJÁBAN ÁLLÓ LEGFŐBB AKADÁLYOK ELHÁRÍTÁSA
A nap célja, hogy adjon egy átfogó képet, és megismertesse mindazokat a kulcsfontosságú összetevőket, amelyekkel foglalkoznunk kell munkáltatóként ahhoz, hogy stabilitást érjünk el a munkaerő-toborzás és megtartás terén.
- Ipari forradalom 4.0.
- Nincs munkaerőhiány, csak elavult munkáltatói módszerek
- Munkaerőpiaci áttekintés – mire vágynak a munkavállalók, és mire van szüksége a munkáltatóknak?
- Az öt legfőbb akadály a toborzás-megtartásban, és ezek kezelése. Mi kell ma ahhoz, hogy sikeres legyen a toborzásunk?
- A bérek kérdése – miért és hogyan fordítsunk erre figyelmet?
- A közvetlen vezetők szerepe a toborzásban, megtartásban – miért és hogyan segítsünk nekik?
- Hatékonyságnövelés a toborzás-kiválasztás folyamatában – hogyan pazarlunk el jó jelölteket?
- Új toborzási csatornák és hatékonyságuk áttekintése: Facebook, LinkedIn, Google Adwords, remarketing eszközök, vállalati karrier oldal, linképítés, keresőoptimalizálás, reszponzív oldal
2.NAP – EMPLOYER BRANDING A GYAKORLATBAN
A nap célja, hogy bemutassa a munkáltatói márka építésében rejlő lehetőségeket, rengeteg példán keresztül, ötleteket adjon az induláshoz, és bemutasson egy brandéíptési lépéssort, amin bárki végig mehet saját maga is, és elkezdheti a cége employer brand-jét építeni.
- Kik vagyunk mi, mint munkáltatók?
- A vállalati értékek meghatározása, EVP-k
- Hogyan kezeljük a hiányosságainkat?
- Pozícionálás
- Marketing alapismeretek toborzáshoz
- Motivációs tényezők – mi alapján dönt a munkavállaló?
- Az AIDA módszer bemutatása címsor és bemutatkozó szöveg írásához; címsor-minták
- Hogyan írjunk vonzó, nagyobb olvasottságú álláshirdetést?
- Tartalom-marketing: hogyan és mit kommunikáljunk magunkról, mint munkáltatók?
- Példák működő tartalmakra
- Egy működő brandépítési program bemutatása
- Employer branding videók – mikor, miről, milyet? – példák
3.NAP – A HATÉKONY TOBORZÁS ALAPJA: A CÉLCSOPORTOK MEGHATÁROZÁSA
A nap célja annak bemutatása, hogy bármilyen nehéz toborzási feladatunk is van, mindig meghatározhatjuk, hogy ki lehet a célcsoportunk, kiket akarunk megszólítani a toborzással, és hogyan érhetjük el a célcsoportjainkat.
- A toborzás előkészítése. A munkakör pontos megismerése, a kulcs a kompetenciák azonosításához
- Az elvárások és a juttatások arányossága, piacképessége. Kell-e és mikor módosítani vagy az elvárásokon, vagy a juttatásokon, vagy mindkettőn?
- Hogyan írhatunk egyszerűen munkaköri leírást?
- A lehetséges célközönség meghatározása. Ki lehet a toborzásunk célcsoportja? Milyen kiindulási pontjaink vannak a célcsoportok meghatározásához?
- Kiket érdekelhet a pozíciónk és miért?
- Hogyan ismerhetjük meg nagyon alaposan a célközönségünket a toborzás során?
- Ne csak az aktív álláskeresőkben gondolkozzunk! Hogyan érjük el a passzívakat?
- Nincs nehéz pozíció – módszertan a közös célcsoport ötletelésre
- Elérési utak, toborzási források meghatározása
- Módszertan: hogyan ne fogyjunk ki az ötletekből, ha jelöltekre van szükség?
- A toborzási források hatékonyságának elemzése.
4.NAP – SOCIAL MÉDIA A TOBORZÁSBAN: Facebook, LinkedIn, Instagram
Azt hiszem, ez a nap nem igényel különösebb magyarázatot – a legfontosabb felületek toborzási célú bemutatása a nap célja.
- Mire és hogyan használható a Facebook toborzási célokra? Konkrét példákkal szemléltetjük:
- Milyen beállításokat használtunk?
- Hogyan határoztuk meg a célközönséget a pozíció tükrében?
- Milyen képi/videós eszköztárral dolgoztunk és miért?
- Hogyan változtattunk a kampányon menet közben és miért?
- Milyen eredményeket hozott?
- Milyen típusú kommentekkel találkoztunk és hogyan kezeltük?
- Mennyi időt és pénzt igényel a Facebook kampány?
- Hogyan használható a LinkedIn toborzásra?
- A LinkedIn karrier-oldal – mire jó, hogyan használható, kinek érdemes, kinek nem?
- Mi van, ha nincs Recruiter hozzáférésünk? Akkor hogyan használhatjuk a LinkedIn-t?
- Job posting – hogyan pozícionáljunk?
- Az érdeklődés kialakulásának lépései
- InMail check list
- „Work with us” ads és career page
- LinkedIn search, boolean search
- Hogyan alakítsunk ki toborzó profilt? Hogyan legyen a megjelenés cégre szabott, és professzionális?
- Hogyan készíthetünk kampányokat a LinkedIn-en? Gyakorlati bemutató
- Milyen csomagok érhetők el? A nagyvállalati és KKV megoldások áttekintése
- A vállalati karrieroldal szerepe – jó példák, résztvevői példák elemzése
- Instagram, és a többiek – új irányok az online világban
5.NAP – SZERVEZÉS, PROJEKTMENEDZSMENT, FOLYAMATKONTROLL A TOBORZÁSBAN
A nap célja áttekintést adni a toborzás teljes folyamatáról, annak minden egyes lépését átvéve és megvizsgálva, ötleteket adva ahhoz, hogy hogyan mérjünk, mit mérjünk annak érdekében, hogy a kiválasztási folyamatunk hatékony és gyors legyen.
- A két legfontosabb készség a toborzáshoz
- A toborzási projektek haladásának követése, kontrollja. Kontroll eszköztárak, módszerek.
- A toborzási folyamat szereplői.
- Mérések, mérőszámok meghatározása (KPI-ok). Mit és hogyan mérjünk? Mire fókuszáljunk a sikeres toborzások érdekében?
- Erőforrások megszervezése a toborzások során (anyagi, emberi és egyéb erőforrások).
- Hogyan kezeljük, hogyan győzzük meg a szakmai vezetőket?
- A döntéshozatal elősegítése.
- Kontrollpontok kialakítása.
- Hatékonyságmérési eszközök, módszerek