Ön is csak belecsöppent a HR szakmába? Tanította Önnek valaha is valaki, hogy hogyan kell toborozni?

A 2017-ES SIKERES TOBORZÁS ALAPJAI
TESK Recruitment Akadémia

A 10 ALKALMAS KÉPZÉS-SOROZAT EREDMÉNYE: 

A LEGMODERNEBB TOBORZÁSI ESZKÖZÖKKEL FELVÉRTEZETT, TELJESEN KIKÉPZETT RECRUITER

 

2017-es Akadémiánk március 1-i előadásán történtek:


 

Mire vállalkozik a Recruitment Akadémia?

Nem túlzás azt állítani, hogy manapság élet-halálharc folyik a munkavállalókért, mivel nincsen megfelelő számú és képzettségű szabad munkaerő a piacon. Emiatt a cégek rákényszerülnek arra, hogy egymástól halásszák el a munkaerőt, amely óriási probléma és nehéz helyzet elé állítja a vállalatokat. Lehet ezzel kapcsolatban tenni valamit?

Recruiter Akadémiánk arra vállalkozik ebben a gyökeresen megváltozott munkaerő-piaci helyzetben, hogy megmutassuk a résztvevők számára, milyen eszközök állnak rendelkezésükre, milyen lehetőségek vannak mégis arra, hogy sikeresen tudjanak toborozni.

Végig nézzük, hogy hogyan, milyen csatornákon keresztül szólíthatók meg a jelöltek, mik a valóban hatékony módszerek, hogyan lehet igazi marketingesként megszólítani és elérni azt, hogy érzelmeket váltsunk ki, hogy az emberek tömegesen akarjanak jelentkezni a pozícióinkra és a HR-esek ismét válogathassanak a jelöltek közül, amelyre már régen volt példa.

Ha tudatosan használjuk eszközeinket, mindez megvalósítható.

 

Egy visszajelzés az Akadémiáról:

A HR-es munka egyik legszebb és legérdekesebb feladata a toborzás-kiválasztás. Az utóbbi időben azonban én is keményen tapasztalom, hogy sokkal nehezebb elérni nemhogy a megfelelő, hanem egyáltalán a jelölteket egy-egy pozícióval kapcsolatban, legyen az fizikai vagy mérnöki munka.

A Recruitment Akadémia 10 alkalmának tematikája éppen azt írta le, amire nekem szükségem volt, ezért nem is hezitáltam sokáig, azonnal kértem főnököm támogatását a részvételhez. Nem bántam meg, mert a tematika nem csak ígéret volt. Imádom az egészet: Tokár Péter közvetlen, tudása miatt mégis tiszteletet „követelő” személyét; érdekes, lendületes, hozzáértő, pozitív előadásait; egy-egy résztéma részletesebb bemutatását a meghívott vendégelőadók által; a mindennapi életből hozott példákat; és persze azokat a gyakorlatokat, amiket nekünk hallgatóknak kell elvégeznünk.

Az elméleti tudás mellett ezek talán a leghasznosabb részek, hiszen mindig jobban megjegyzi az ember azt, amit maga csinál, mint amit csak elmondanak/megtanítanak neki. A gyakorlatok mellett számomra a leghasznosabbak: hogy megtanultam annak a térnek a kreatív ötletekkel történő kitágítását, ahol a jelöltjeimet felkutathatom; a hideg megkeresések alkalmazását és természetesen a Facebook és LinkedIn profilok kialakítását és ezeknek a használatát a brandépítés és toborzás során; de sok segítséget kaptam a vállalati karrieroldal jó, figyelemfelkeltő és informatív felépítéséhez is.

Nagyon örülök, hogy részt tudok venni a képzésen, és arra törekszem, hogy minden itt tanult dolgot alkalmazzak a napi munkám során. Úgy gondolom, minden toborzással foglalkozó HR-esnek alapképzésként kellene előírni a TESK Recruitment Akadémiáját. Köszönöm Péter, köszönöm TESK! 

Ács Ildikó, operatív HR vezető, Soneas 

 

 JELENTKEZZEN MOST!

Részvételi díj:

Egy alkalom: 30.000 Ft + ÁFA (HR szolgáltató cégeknek: 60.000 Ft + ÁFA/alkalom). 

A 10 alkalmas bérlet 300.000 Ft helyett most 250.000 Ft + ÁFA. A bérlet MEGOSZTHATÓ a kollégák között! 

 JELENTKEZZEN MOST!

 

RÉSZLETES TEMATIKA

 

Recruitment Akadémia 1. alkalom - Gondolkozz folyamatokban!

Időpont: várhatóan 2018 januárjában.
Témák:
- A 7 főbűn a toborzásban - avagy miben hibázunk szinte mindannyian? (Paul Petrone (LinkedIn influencer) anyaga alapján)
- Mi is a toborzás valójában? Mik a kihagyott elemek, amitől a toborzások végül sikertelenek lesznek?
- A 4 akadály, amin ma a toborzások elbuknak. Hogyan kezeljük a bér, a brand és más hiányosságokat?
- A teljes toborzás-kiválasztási folyamat áttekintése, lépései (csekklista, amit bármely toborzás során használható)


Recruitment Akadémia 2. alkalom - Mutasd meg magad! Avagy csináld magad Employer Branding

Időpont: várhatóan 2018. februárjában

Témák:

- A munkáltatói arculat felépítése, annak elemei
- A munkáltatói arculat bemutatásához szükséges legfontosabb eszközeinek részletes áttekintése, bemutatása:
-  A vállalati karrieroldal. A karrieroldal tartalmi, formai elemei.
- Weboldal keresőoptimalizálás, linképítés, reszponzív oldal (mobilra optimalizált oldal)
- Céges Facebook oldal, napi posztolások (és kampányok a toborzásokhoz)
- A LinkedIn „career page”, „recruitment ads”: hogyan rakjunk össze egyszerűen egy jól működő karrieroldalt a LinkedIn-en?
- Employer branding videok


Recruitment Akadémia 3. alkalom - Vágyak helyett...keressünk valós igényekre valós jelölteket!

Időpont: várhatóan 2018. márciusában
Témák:
•    A toborzás előkészítése. A munkakör, céljának és a munkafolyamatok megismerése – kulcs a kompetenciák azonosításához. Az elvárások és a juttatások arányossága, piacképessége. A munkakörökre bontás fontossága. Hogyan írhatunk egyszerűen munkaköri leírást?
•    A lehetséges célközönség meghatározása a kompetenciák és juttatások alapján.
•    Kell-e és mikor módosítani vagy az elvárásokon, vagy a juttatásokon, vagy mindkettőn?
Gyakorlat: Munkaköri leírás összeállítása; keresési profil kialakítása (kulcskompetenciák meghatározása). Kulcskompetenciákból elérési utak meghatározása – hozza magával egy nehéz keresését, és itt közösen kidolgozunk rá 10 különböző elérési utat!

 

Ezt mondták résztvevőink a 2016-os Akadémiáról:

 


Recruitment Akadémia 4. alkalom - Mai oktatónk: Columbo hadnagy

Időpont: 2017.12.12. (Amennyiben 2017. októberétől bérlete van, külön regisztráció nem szükséges.)

Témák:

Az előző alkalommal a profilozással foglalkoztunk - azaz, hogyan állíthatunk fel egy kulcskompetencia-listát a keresésünkhöz, majd megnéztük, hogy milyen célcsoportokat határozhatunk meg ezek alapján. Minél több lehetséges célcsoportunk van, annál több felé tudunk majd nyúlni jelöltek után.

A 4. Workshopon kidolgozzuk a profilozás után a lehetséges jelöltek körének feltérképezését, azt, hogy milyen tulajdonságaik alapján jutunk majd el hozzájuk, és gyakoroljuk a potenciális jelöltekhez vezető utak kialakítását.

Főbb témakörök:

 - Felejtsük el a hirdetéseket - legyünk kreatívak! Az átlagos megoldások átlagos eredményeket hoznak, az egyedi megoldások egyedi eredményeket.

 - A toborzási folyamat magja - Célcsoport:a lehetséges munkavállalók azonosítása. A célcsoport meghatározása: mekkora a kör? Kiket érdekelhet a mi pozíciónk és miért?

 - Hogyan ismerhetjük meg nagyon alaposan a célközönségünket egy toborzás során? Mi mindent kell tudnunk egyáltalán róluk? Több példán keresztül bemutatjuk, hogy mit kell(ene) tudnunk a célcsoportunkról, milyen részletek szükségesek.

 - Hogyan alakíthatunk ki 20-30 különböző toborzási forrást?

 - Hogyan menedzseljük a forrásainkat? Mi az alapszabály minden egyes toborzás sikeréhez?

 - Hogyan működik a közös toborzási célcsoport-ötletelés, hogyan csináljuk ezt "otthon"? Bármilyen nehéz is egy keresés, nincs olyan, hogy nincs új ötletünk - ennek módszertanát is bemutatjuk!

Hozza magával egy nehezebb keresését (munkaköri leírást az adott munkakörre, vagy keresési profilt), és itt a workshop keretei között kidolgozzuk a működő toborzási forrásokat!

 

Recruitment Akadémia 5.alkalom - Csináljunk passzív jelöltekből érdeklődőket!

Időpont: 2018.01.17. (Amennyiben 2017. októberétől bérlettel rendelkezik, külön regisztráció nem szükséges.)

Témák:

  • Ön is csak az aktív jelöltek közül lakmározik? Hiba, hiszen a passzív jelöltek tehetnék ki a potenciális jelöltek 60-70%-át!
  • Mi az a négy legfőbb akadály, ami miatt rendszeresen nem sikerül betöltenie a pozícióit! Hogyan kerekedhet a négy akadály fölé.
  • A toborzás Szent Grálja: a passzív jelöltek – szóval ne csak az aktív jelöltekből lakmározz!
  • A leggyakrabban használt (és kevésbé hatékony), valamint a most még kevésbé ismert és használt, de mára a leghatékonyabbá vált toborzási eszközök bemutatása, áttekintése.
  • Friss adatok, statisztikák! Mi működik, mi nem?
  • A talent pool építésének folyamata – milyen folyamaton haladnak keresztül a lehetséges jelöltek odáig, hogy végül Önnél szeretnének dolgozni?
  • Gyakorlat: a jelöltmegkeresés folyamatának felépítése cégre szabottan. A telefonos megkeresés professzionális felépítése – script megírása, vonzó pozicionálással.
  • Ez a rész azért érdekes, mert itt tekintjük át azt, hogy hogyan lehet a passzív jelöltekből érdeklődő jelölteket "csinálni". És ezt a cégek maguk nem nagyon szokták alkalmazni, pedig a jó jelöltek ezen a területen vannak elsősorban.


Recruitment Akadémia 6. alkalom - Diverzifikáljuk a portfoliot!

Időpont: 2018.02.21. (Amennyiben 2017. októberétől bérlete van, külön regisztráció nem szükséges)

Témák: 
Egy keresés optimális forrásportfoliójának meghatározása. Alakítsuk ki azokat a toborzási forrásokat, amelyek segítenek majd a megfelelő jelöltek felkutatásában, elérésében! Cél, hogy minden toborzásunkhoz úgy fogjunk hozzá, hogy van legalább 10 különböző megoldásunk a jelöltek elérésére. De hogyan lehet ilyen sok, vagy akár még ennél is jóval több forrást összeszedni?
* A kihagyott összetevő(k). Mi is valójában a toborzás?
* Egy toborzási projekt: a folyamat 14 kulcslépése
* Egy keresési profil kialakítása (kompetencialista kidolgozása, ebből a kulcskompetenciák meghatározása)
* A lehetséges célközönség meghatározása a kompetenciák alapján. Kikre illenek a kulcskompetenciák? A
célközönség meghatározásának know-how-ja.
Gyakorlat: célcsoportok jellemzői – egy-egy adott célcsoport részletes leírása, jellemzőinek összegyűjtése,
speciális elemek megtalálása. Ezek alapján speciális elérési utak meghatározása.


Recruitment Akadémia 7. alkalom - Nem csak a vicces képeknek van helye a Facebook-on!

Időpont: - 2018.03.21. (Amennyiben 2017. októberétől bérlete van, külön jelentkezés nem szükséges)

Témák:
Avagy alternatív jelöltforrások: a közösségi médiában rejlő lehetőségek. Milyen média felületek vannak, amelyek toborzásra használhatók, és melyik hogyan? Melyikkel milyen célcsoport érhető el?
- A munkáltatói arculat bemutatásához szükséges legfontosabb eszközök és kommunikációs felületek áttekintése.
- A vállalati karrieroldal. Célok, funkciók, példák.
- Keresőoptimalizálás, linképítés, és adwords (példákkal).
- A LinkedIn „career page”, „recruitment ads”: hogyan rakjunk össze egyszerűen egy jól működő karrieroldalt a LinkedIn-en?
- Céges Facebook oldal létrehozása. Napi posztolások. Témák és tartalmak összeállításának szempontjai. Példák,
minták.
- Facebook kampányok készítése, lépésről-lépésre. Hogyan készíthetünk érkező oldalt? Milyen címet adjunk a
kampányunknak? Hogyan állítható be a célcsoport? Hogyan kezeljük a jelentkezőket, kommenteket? Gyakorlati
tanácsok és útmutató. Gyakorlat: az Ön vállalatának toborzásaihoz használatos közösségi média-megjelenések kialakítása.



Recruitment Akadémia 8. alkalom - Ön fent van már? Irány a LinkedIn!

Időpont: - 2018.04.18. (Akinek 2017. októberétől van bérlete, külön regisztráció nem szükséges)

A LinkedIn-en való megjelenés szinte kötelező, csaknem olyan fontos, mint egy vállalati weboldal, viszont annál sokkal rugalmasabb kommunikációs felületet biztosít. Ezen keresztül találhatnak meg bennünket lehetséges üzleti partnerek, de potenciális munkavállalók is. A vállalati oldal tehát a professzionális megjelenés eszközévé vált.
Témák:
- A LinkedIn-ben rejlő üzleti lehetőségek áttekintése
- Mi a célja a vállalati oldalnak, hogyan alakítsuk ki a stratégiát?
- LinkedIn: toborzási módok áttekintése
- Kulcsembereink LinkedIn profilja
- Toborzásaink kiegészítése LinkedIn kampányokkal. Hogyan készülnek ezek?
- A LinkedIn karrier-oldal – mire jó, hogyan használható, kinek érdemes, kinek nem?
- Mi van, ha nincs Recruiter hozzáférésünk? Akkor hogyan használhatjuk a LinkedIn-t?
- Gyakorlat: az Ön vállalatának egy toborzására LinkedIn-kampány összeállítása.

 

Recruitment Akadémia - 9. alkalom - Akkor most legyünk valódi marketingesek!

Időpontok: 

2017.12.06. (Akinek 2017. márciusától van bérlete, külön regisztráció nem szükséges)

2018.05.16. (Akinek 2017. októberétől van bérlete, külön regisztráció nem szükséges)

Témák:

 - Marketing alapismeretek: az AIDA módszer bemutatása.

 - A kampánykészítés alapjai: egy kampány hatékonyságának kulcsfontosságú tényezői. A két tényező bemutatása, ami nélkül lehetetlen ütős kampányt készíteni.

 - Ütős címsorok írása Facebook kampányokhoz. Hogyan írjunk olyan címet, ami biztosan kattintást eredményez?

 - Facebook-kampány összeállítása. Hogyan kezdjünk neki? Mik a lépések? Hogyan lehet a célcsoportot behatárolni? Mik egy kampány hatékonyságának kulcsfontosságú tényezői?

Gyakorlat: az Ön vállalatának egy toborzására Facebook-kampány összeállítása.

 

Recruitment Akadémia 10. alkalom - Lássuk a választékot!

Időpontok:

2018. 01.10. (Akinek 2017.márciusától van bérlete, külön regisztráció nem szükséges)

2018. 06.20. (Akinek 2017. októberétől van bérlete, külön regisztráció nem szükséges)

Témák:

- Lássuk a választékot! Avagy válasszuk ki a számunkra megfelelő jelöltet!
- A kiválasztás lépései: hatékony, gyors szűrési lépések.
- A szűrési folyamat optimális kialakítása. Hány lépcsőben szűrjünk?
- Milyen módszereket alkalmazzunk? Melyiknek milyen a hatékonysága?
- Tényleg úri huncutság az Assessment Center, vagy kisebb cégek is belevághatnak?
- Gyakorlat: egy Assessment Center feladatsor összeállítása.

 


 

 Jelentkezzen MOST!

Regisztrációmmal hozzájárulok és elfogadom, hogy a TESK Csoport a szakmai rendezvényen videófelvételt, illetve fényképet készítsen promóciós céllal.
Adatvédelmi nyilatkozat: a TESK Csoport a résztvevők elérhetőségi adatait harmadik fél kezébe nem adja át.
Recruitment Akadémia - online jelentkezés
Recruitment Akadémia 10 alkalmas bérlet
Marketing nézőpontok a toborzásban! - 2017. December 6. (Bérlet része, amennyiben 2017. márciusától jár a programra)
Legyünk kreatívak! Profilozás, elérési útvonalak jelöltekhez - 2017. December 12. (Bérlet része, amennyiben 2017. októberétől jár a programra.)

Az űrlap végleges elküldéséhez add meg a képen szereplő ellenőrző kódot!

×

Az űrlapot sikeresen elküldted. Köszönjük!
Nemsokára felvesszük veled a kapcsolatot.

×