Ön is csak belecsöppent a HR szakmába? Tanította Önnek valaha is valaki, hogy hogyan kell toborozni?

A 2017-ES SIKERES TOBORZÁS ALAPJAI
TESK Recruitment Akadémia

CSATLAKOZZON BE A SZEPTEMBERTŐL INDULÓ ÚJ-RA 2017 ÉVFOLYAMBA!

A KÉPZÉS EREDMÉNYE: 

A LEGMODERNEBB TOBORZÁSI ESZKÖZÖKKEL FELVÉRTEZETT, TELJESEN KIKÉPZETT RECRUITER

 

2017-es Akadémiánk március 1-i előadásán történtek:


 

Ezt mondták résztvevőink a 2016-os Akadémiáról:

 

Munkaerő-piaci helyzet

Nem túlzás azt állítani, hogy manapság élet-halálharc folyik a munkavállalókért, mivel nincsen megfelelő számú és képzettségű szabad munkaerő a piacon. Emiatt a cégek rákényszerülnek arra, hogy egymástól halásszák el a munkaerőt, amely óriási probléma és nehéz helyzet elé állítja a vállalatokat. Lehet ezzel kapcsolatban tenni valamit?

Mire vállalkozik a Recruitment Akadémia?

Recruiter Akadémiánk arra vállalkozik ebben a gyökeresen megváltozott munkaerő-piaci helyzetben, hogy megmutassuk a résztvevők számára, milyen eszközök állnak rendelkezésükre, milyen lehetőségek vannak mégis arra, hogy sikeresen tudjanak toborozni.

Végig nézzük, hogy hogyan, milyen csatornákon keresztül szólíthatók meg a jelöltek, mik a valóban hatékony módszerek, hogyan lehet igazi marketingesként megszólítani és elérni azt, hogy érzelmeket váltsunk ki, hogy az emberek tömegesen akarjanak jelentkezni a pozícióinkra és a HR-esek ismét válogathassanak a jelöltek közül, amelyre már régen volt példa.

Ha tudatosan használjuk eszközeinket, mindez megvalósítható.

Egy visszajelzés az Akadémiáról:

A HR-es munka egyik legszebb és legérdekesebb feladata a toborzás-kiválasztás. Az utóbbi időben azonban én is keményen tapasztalom, hogy sokkal nehezebb elérni nemhogy a megfelelő, hanem egyáltalán a jelölteket egy-egy pozícióval kapcsolatban, legyen az fizikai vagy mérnöki munka.

A Recruitment Akadémia 10 alkalmának tematikája éppen azt írta le, amire nekem szükségem volt, ezért nem is hezitáltam sokáig, azonnal kértem főnököm támogatását a részvételhez. Nem bántam meg, mert a tematika nem csak ígéret volt. Imádom az egészet: Tokár Péter közvetlen, tudása miatt mégis tiszteletet „követelő” személyét; érdekes, lendületes, hozzáértő, pozitív előadásait; egy-egy résztéma részletesebb bemutatását a meghívott vendégelőadók által; a mindennapi életből hozott példákat; és persze azokat a gyakorlatokat, amiket nekünk hallgatóknak kell elvégeznünk.

Az elméleti tudás mellett ezek talán a leghasznosabb részek, hiszen mindig jobban megjegyzi az ember azt, amit maga csinál, mint amit csak elmondanak/megtanítanak neki. A gyakorlatok mellett számomra a leghasznosabbak: hogy megtanultam annak a térnek a kreatív ötletekkel történő kitágítását, ahol a jelöltjeimet felkutathatom; a hideg megkeresések alkalmazását és természetesen a Facebook és LinkedIn profilok kialakítását és ezeknek a használatát a brandépítés és toborzás során; de sok segítséget kaptam a vállalati karrieroldal jó, figyelemfelkeltő és informatív felépítéséhez is.

Nagyon örülök, hogy részt tudok venni a képzésen, és arra törekszem, hogy minden itt tanult dolgot alkalmazzak a napi munkám során. Úgy gondolom, minden toborzással foglalkozó HR-esnek alapképzésként kellene előírni a TESK Recruitment Akadémiáját. Köszönöm Péter, köszönöm TESK! 

Ács Ildikó, operatív HR vezető, Soneas 

 

Részvételi díj:

Egy alkalom: 30.000 Ft + ÁFA (HR szolgáltató cégeknek: 60.000 Ft + ÁFA/alkalom). 

A 10 alkalmas bérlet 300.000 Ft helyett most 250.000 Ft + ÁFA. A bérlet MEGOSZTHATÓ a kollégák között!

Csoportos jelentkezés esetén kérje kedvezményes ajánlatunkat a 06-30-611-6334-es telefonszámon!

 JELENTKEZZEN MOST A LENTI ŰRLAP KITÖLTÉSÉVEL ÉS MINI BÉRFELMÉRÉST KAP AJÁNDÉKBA!

 

 

A 2017-es Akadémia részletes tematikája a következő:

 

ÚJ-RA 2017 Szeptembertől

Recruitment Akadémia 2017 B csoport

(a Recruitment Akadémia 2017 A csoport időpontjairól érdeklődjön a rendezveny@tesk.hu címen)

RA. 1. alkalom - 2017.10.04.
Gondolkozz folyamatokban!
- A 7 főbűn a toborzásban - avagy miben hibázunk szinte mindannyian? (Paul Petrone (LinkedIn influencer) anyaga alapján)
- Mi is a toborzás valójában? Mik a kihagyott elemek, amitől a toborzások végül sikertelenek lesznek?
- A 4 akadály, amin ma a toborzások elbuknak. Hogyan kezeljük a bér, a brand és más hiányosságokat?
- A teljes toborzás-kiválasztási folyamat áttekintése, lépései (csekklista, amit bármely toborzás során használható)
Előadó: Tokár Péter, toborzási szakértő, TESK csoport

RA. 2. alkalom - 2017.10.25.
Mutasd meg magad! Avagy, csináld magad Employer Branding
Avagy a munkáltatói arculat felépítése, annak elemei
A munkáltatói arculat bemutatásához szükséges legfontosabb eszközeinek részletes áttekintése, bemutatása:
-    A vállalati karrieroldal. A karrieroldal tartalmi, formai elemei.
-    Weboldal keresőoptimalizálás, linképítés, reszponzív oldal (mobilra optimalizált oldal)
-    Céges Facebook oldal, napi posztolások (és kampányok a toborzásokhoz)
-    A LinkedIn „career page”, „recruitment ads”: hogyan rakjunk össze egyszerűen egy jól működő karrieroldalt a LinkedIn-en?
-    Employer branding videok

RA. 3. alkalom - 2017.11.15.
Vágyak helyett... Keressünk valós igényekre valós jelölteket!
•    A toborzás előkészítése. A munkakör, céljának és a munkafolyamatok megismerése – kulcs a kompetenciák azonosításához. Az elvárások és a juttatások arányossága, piacképessége. A munkakörökre bontás fontossága. Hogyan írhatunk egyszerűen munkaköri leírást?
•    A lehetséges célközönség meghatározása a kompetenciák és juttatások alapján.
•    Kell-e és mikor módosítani vagy az elvárásokon, vagy a juttatásokon, vagy mindkettőn?
Gyakorlat: Munkaköri leírás összeállítása; keresési profil kialakítása (kulcskompetenciák meghatározása). Kulcskompetenciákból elérési utak meghatározása – hozza magával egy nehéz keresését, és itt közösen kidolgozunk rá 10 különböző elérési utat!

RA. 4. alkalom - 2017.12.12.
Mai oktatónk: Columbo hadnagy
•    Avagy a profilozás után a lehetséges jelöltek körének feltérképezése; és a hozzájuk vezető utak kialakítása. Felejtsük el a hirdetéseket – legyünk kreatívak! Az átlagos megoldások átlagos eredményeket hoznak, az egyedi megoldások egyedi eredményeket.
•    Hogyan ismerhetjük meg alaposan a célközönségünket egy toborzás során? Mi mindent kell tudnunk egyáltalán róluk?
•    Hogyan alakíthatunk ki 20-30 különböző toborzási forrást?
•    Hogyan menedzseljük a forrásainkat? Mi az alapszabály minden egyes toborzás sikeréhez?
•    Hozza magával egy nehezebb keresését (munkaköri leírást az adott munkakörre, vagy keresési profilt), és itt, a workshop keretei között kidolgozzuk a működő toborzási forrásokat!
További témák:
-    Hogyan győzzük meg a szakmai vezetőt és HR-est az elvárásokkal kapcsolatosan?
-    Hogyan kezeljük a szakmai vezetőt akkor, amikor nincsenek összhangban az elvárások és a juttatások?
-    Hogyan kezelhetjük a határidővel kapcsolatos elvárásokat?
-    Hogyan is néz ki, amikor meghatározzuk a célcsoportok speciális tulajdonságait?
Gyakorlat: Egy keresési profil kialakítása (kompetencialista kidolgozása, ebből a kulcskompetenciák meghatározása. Priorizálás gyakorlása.) A kidolgozott kulcskompetenciákból elérési utak meghatározása – hozza magával egy nehéz keresését, és itt közösen kidolgozunk rá 20 különböző elérési utat!

RA. 5. alkalom - 2018.01.17.
Ön is csak az aktív jelöltek közül lakmározik? Hiba, hiszen a passzív jelöltek tehetnék ki a potenciális jelöltek 60-70%-át! Tudja meg, mi az a négy legfőbb akadály, ami miatt rendszeresen nem sikerül betöltenie a pozícióit!

•    Mi tudjuk, és el is mondjuk! És persze azt is, hogy hogyan kerekedhet a négy akadály fölé.
•     A toborzás Szent Grálja: a passzív jelöltek – szóval ne csak az aktív jelöltekből lakmározz!
•    A leggyakrabban használt (és kevésbé hatékony), valamint a most még kevésbé ismert és használt, de mára a leghatékonyabbá vált toborzási eszközök bemutatása, áttekintése.
•    Friss adatok, statisztikák! Mi működik, mi nem?
•    A talent pool építésének folyamata – milyen folyamaton haladnak keresztül a lehetséges jelöltek odáig, hogy végül Önnél szeretnének dolgozni?
Gyakorlat: a jelöltmegkeresés folyamatának felépítése cégre szabottan. A telefonos megkeresés professzionális felépítése – script megírása, vonzó pozicionálással.
Ez a rész azért érdekes, mert itt tekintjük át azt, hogy hogyan lehet a passzív jelöltekből érdeklődő jelölteket "csinálni". És ezt a cégek maguk nem nagyon szokták alkalmazni, pedig a jó jelöltek ezen a területen vannak elsősorban.

RA. 6. alkalom - 2018.02.21.
Diverzifikáljuk a portfoliót! – Most mi van? Mit csináljunk pontosan?
Egy keresés optimális forrásportfoliójának meghatározása. Alakítsuk ki azokat a toborzási forrásokat, amelyek segítenek majd a megfelelő jelöltek felkutatásában, elérésében! Cél, hogy minden toborzásunkhoz úgy fogjunk hozzá, hogy van legalább 10 különböző megoldásunk a jelöltek elérésére. De hogyan lehet ilyen sok, vagy akár még ennél is jóval több forrást összeszedni?
* A kihagyott összetevő(k). Mi is valójában a toborzás?
* Egy toborzási projekt: a folyamat 14 kulcslépése
* Egy keresési profil kialakítása (kompetencialista kidolgozása, ebből a kulcskompetenciák meghatározása)
* A lehetséges célközönség meghatározása a kompetenciák alapján. Kikre illenek a kulcskompetenciák? A
célközönség meghatározásának know-how-ja.
Gyakorlat: célcsoportok jellemzői – egy-egy adott célcsoport részletes leírása, jellemzőinek összegyűjtése,
speciális elemek megtalálása. Ezek alapján speciális elérési utak meghatározása.

RA. 7. alkalom - 2018.03.21.
Nem csak a vicces képeknek van helye Facebook-on!
Avagy alternatív jelöltforrások: a közösségi médiában rejlő lehetőségek. Milyen média felületek vannak, amelyek toborzásra használhatók, és melyik hogyan? Melyikkel milyen célcsoport érhető el?
- A munkáltatói arculat bemutatásához szükséges legfontosabb eszközök és kommunikációs felületek áttekintése.
- A vállalati karrieroldal. Célok, funkciók, példák.
- Keresőoptimalizálás, linképítés, és adwords (példákkal).
- A LinkedIn „career page”, „recruitment ads”: hogyan rakjunk össze egyszerűen egy jól működő karrieroldalt a LinkedIn-en?
- Céges Facebook oldal létrehozása. Napi posztolások. Témák és tartalmak összeállításának szempontjai. Példák,
minták.
- Facebook kampányok készítése, lépésről-lépésre. Hogyan készíthetünk érkező oldalt? Milyen címet adjunk a
kampányunknak? Hogyan állítható be a célcsoport? Hogyan kezeljük a jelentkezőket, kommenteket? Gyakorlati
tanácsok és útmutató.
Gyakorlat: az Ön vállalatának toborzásaihoz használatos közösségi média-megjelenések kialakítása.


RA. 8. alkalom - 2018.04.18.
Ön fent van már? Irány a LinkedIn!
A LinkedIn-en való megjelenés szinte kötelező, csaknem olyan fontos, mint egy vállalati weboldal, viszont annál sokkal rugalmasabb kommunikációs felületet biztosít. Ezen keresztül találhatnak meg bennünket lehetséges üzleti partnerek, de potenciális munkavállalók is. A vállalati oldal tehát a professzionális megjelenés eszközévé vált.
Témák:
- A LinkedIn-ben rejlő üzleti lehetőségek áttekintése
- Mi a célja a vállalati oldalnak, hogyan alakítsuk ki a stratégiát?
- LinkedIn: toborzási módok áttekintése
- Kulcsembereink LinkedIn profilja
- Toborzásaink kiegészítése LinkedIn kampányokkal. Hogyan készülnek ezek?
- A LinkedIn karrier-oldal – mire jó, hogyan használható, kinek érdemes, kinek nem?
- Mi van, ha nincs Recruiter hozzáférésünk? Akkor hogyan használhatjuk a LinkedIn-t?
Gyakorlat: az Ön vállalatának egy toborzására LinkedIn-kampány összeállítása.

RA. 9. alkalom - 2018.05.16.
Akkor most legyünk valódi marketingesek!
Facebook-kampány összeállítása. Hogyan kezdjünk neki? Mika lépések? Hogyan lehet a célcsoportot behatárolni? Mik egy kampány hatékonyságának kulcsfontosságú tényezői? Mi az a két dolog, ami nélkül ütős kampányt lehetetlen készíteni?
- A kampánykészítés alapjai: egy kampány hatékonyságának kulcsfontosságú tényezői. A két tényező bemutatása, ami nélkül lehetetlen ütős kampányt készíteni. Az AIDA módszer bemutatása. Gyakorlás.
- Ütős címsorok írása Facebook kampányokhoz. Hogyan írjuk olyan címet, ami biztosan kattintást eredményez?
- Facebook kampányok készítése, lépésről-lépésre. Hogyan készíthetünk érkező oldalt? Milyen címet adjunk a
kampányunknak? Hogyan állítható be a célcsoport? Hogyan kezeljük a jelentkezőket, kommenteket? Gyakorlati
tanácsok és útmutató.
Gyakorlat: Facebook kampány készítése az Ön cégére, az Ön cége egy pozíciójára.


RA. 10. alkalom - 2018.06.20.
Lássuk a választékot!
Avagy válasszuk ki a számunkra megfelelő jelöltet!
A kiválasztás lépései: hatékony, gyors szűrési lépések. A szűrési folyamat optimális kialakítása. Hány lépcsőben szűrjünk? Milyen módszereket alkalmazzunk? Melyiknek milyen a hatékonysága? Tényleg úri huncutság az Assessment Center, vagy kisebb cégek is belevághatnak?
Gyakorlat: egy Assessment Center feladatsor összeállítása.

 


 

 Jelentkezzen lenti űrlapunk kitöltésével, hamarosan felvesszük Önnel a kapcsolatot!

Regisztrációmmal hozzájárulok és elfogadom, hogy a TESK Csoport a szakmai rendezvényen videófelvételt, illetve fényképet készítsen promóciós céllal.
Adatvédelmi nyilatkozat: a TESK Csoport a résztvevők elérhetőségi adatait harmadik fél kezébe nem adja át.
Recruitment Akadémia - online jelentkezés
Recruitment Akadémia 10 alkalmas bérlet
Csináld magad Employer Branding! - 2017. Október 25.
Irány a LinkedIn! - 2017. November 7.
Vágyak helyett keressünk valós igényekre valós jelölteket! - 2017. November 15.
Marketing nézőpontok a toborzásban! - 2017. December 6.
Legyünk kreatívak! Profilozás, elérési útvonalak jelöltekhez - 2017. December 12.

Az űrlap végleges elküldéséhez add meg a képen szereplő ellenőrző kódot!

×

Az űrlapot sikeresen elküldted. Köszönjük!
Nemsokára felvesszük veled a kapcsolatot.

×