Employer branding
Az Employer Brand a márka (brand) egy speciális összetevője, vagy a márka egy speciális nézőpontból: a munkaerőpiac nézőpontjából. A brand tulajdonképpen az, amit az emberek gondolnak az adott márkáról – vagyis a brand az adott cég PR-jét jelenti.
Ahhoz pedig, hogy PR-t lehessen építeni, előbb kell egy jól elvégzett munka, valamilyen jó, kiváló eredmény.
Ez a munkáltatói márka esetében pedig: A MUNKAVÁLLALÓKKAL VALÓ TÖRŐDÉS – ezt kell bemutatnunk, megmutatnunk egyrészta a saját munkavállalóink, másrészt a külső célközönség, a potenciális munkavállalók számára.
Az Employer Branding, azaz a munkáltatói márka ismertségének növelése, építése hatással van a toborzásra, valamint a munkaerő megtartására és a termelés hatékonyságára egyaránt, ezért ezzel a témakörrel folyamatosan foglalkozni kell.
Az alábbiakban felsorolt szolgáltatások lépésről lépésre kialakítják, illetve fenntartják a vállalat munkáltatói arculatépítésének folyamatát.
Munkáltatói arculat tudatosítása:
Minden vállalat valamilyen. Van egy kultúrája, vannak szokásai, értékei, pozitív és negatív tényezői, és mindez pontosan azoktól a vezetőktől és kollégáktól függ, akik a vállalatot működtetik. Viszont kevesebb vállalatról mondható el, hogy tudatosan építené ezt az arculatot. Hogy figyelne arra, hogy a vállalat értékei, hagyományai fennmaradjanak és fejlődjenek, hogy a dolgozókban kialakulhasson egy kötődés és egészséges csapatszellem. Még kevesebb vállalatról mondható el, hogy ismertté tenné azt a brand-et, így a potenciális munkavállalók sokkal inkább választanak egy ismertebb céget, mint egy számukra ismeretlent.
Ezért az első lépés, hogy tudatosítsuk magunkban: milyenek is vagyunk valójában, mint munkáltatók!
FELMÉRÉSEK
Fel kell tudnunk mérni, hogy mit gondolnak rólunk, mint munkáltatóról:
- a meglévő munkavállalóink
- a potenciális munkavállalók
Szolgáltatásunk tartalma:
- segítünk megfogalmazni a meglévő munkavállalók felmérési kérdéseit, valamint kidolgozni a felmérés lebonyolítását és az eredmények begyűjtését a vállalaton belül.
- Lebonyolítjuk a potenciális munkavállalók körében a felmérést, az alábbiak szerint:
- célközönség beállítása: Adatbázisainkból olyan munkavállalókkal vesszük fel a kapcsolatot, akik munkaköre igazodik a vállalat termeléséhez, tevékenységéhez. Ezen kívül lehetőségünk van a vállalat számára releváns vállalatok (versenytársak) dolgozóinak lekérdezésére is.
- Régió beállítása: kijelöljük a vállalat számára releváns földrajzi területet.
- A fentiek alapján meghatározott szűrési feltételeknek megfelelően telefonon felvesszük adatbázisainkból a kapcsolatot munkavállalókkal, és közülük 50 főtől minden kérdésre választ gyűjtünk.
- Az így összegyűjtött információkat összesítjük és egy rövid összefoglalót készítünk.
- Felmérésben szereplő kérdések (ezek testre szabhatóak):
- Hallott-e a vállalatról?
- Ha igen, akkor mit?
- Szívesen menne-e a a vállalathoz dolgozni?
A szolgáltatás időtartama: 3-4 hét.
EMPLOYER BRANDING WORKSHOP – 1 nap, ideális létszám: maximum 12 fő
A kihelyezett workshop keretén belül a toborzással, munkaerő megtartásával foglalkozó kollégákkal illetve vezetőkkel közösen dolgozunk az alábbi témákon:mit gondolnak rólunk a munkavállalók? – felmérések eredményeinek áttekintése, tanulságok, következtetések levonása
- milyenek vagyunk mi, mint munkáltatók? – saját magunk pozicionálása
- kik a potenciális munkavállalóink? – célcsoportok meghatározása, megismerése
- hogyan kommunikáljunk nekik magunkról? – marketing szemlélet
- hol kommunikáljunk magunkról? – meglévő kommunikációs csatornák megerősítése, új csatornák feltérképezése
Munkáltatói arculat ismertségének növelése
Miután tudatosítottuk értékeinket, tulajdonságainkat, valamint a hozzánk illeszkedő potenciális munkavállalók köreit, és a hozzájuk elérhető útvonalakat, jöhet a tartalom.
Milyen módon kommunikáljunk?
A mai audio-vizuális és online világban elengedhetetlen, hogy jelen legyünk az aktuálisan népszerű közösségi médiákon, és fotók mellett videó formában is „bemutatkozzunk”.
Videók
Az előző lépcsőben tisztázott üzeneteket a megfelelő célcsoportokra lebontva több videó is készíthető, amely több online kommunikációs csatornán is terjedni tud.
A filmek pontos forgatókönyve és tartalma ezért igazodik majd a célokhoz, üzenetekhez és célközönségekhez is.
Film időtartama: max. 1-3 perc. Ennél hosszabb videókat már nem néznek végig.
A videók profi forgatócsapattal és felszereléssel, előre egyeztetett időpontokban kerülnek leforgatásra.
A videókon kívül természetesen más kommunikációs eszközök is megvalósíthatók a megalapozó workshop alapján. A videókat különböző csatornákon lehet népszerűsíteni. A közösségi média felületei bőven adnak erre lehetőséget, különböző célcsoportok elérését biztosítva.
További részleteket a toborzás támogató videóról itt talál -›
Social media megjelenés:
Akár videót, akár képes, vagy szöveges tartalmat szeretnénk közzé tenni, ki kell alakítanunk és működésbe kell hoznunk a célcsoportjainknak megfelelő csatornákat.
Jelenleg az alábbi csatornák működtethetők leginkább employer branding építésére:
A szolgáltatás céljai:
- A cél első lépésben az, hogy legyen egy átgondolt, a vállalat meglévő kommunikációs stratégiájához igazodó, felépített oldal, meghatározott tartalmakkal.
- A következő lépés pedig, hogy ezeket felületeket Önök is folyamatosan tudják majd használni a toborzáshoz, munkáltatói arculat erősítéséhez.
- A felületek folyamatos gondozása plusz erőforrást igényel, de amíg ez nem áll rendelkezésre, addig Ránk is bízhatják az üzemeltetést.
A szolgáltatást 3, illetve 6 hónapos időtartamra javasoljuk megvalósítani, ez alatt az idő alatt kialakul egy rutin, valamint értelmezhetővé válik, mire használható Önöknek a legjobban ez a két felület.
A szolgáltatás tartalma:
- A Facebook, LinkedIn és Instagram oldalak működtetésével kapcsolatos koncepció kialakítása (tartalmak meghatározása, mikor-mit-hogyan stratégia kialakítása)
- Facebook, LinkedIn és Instagram oldalak létrehozása
- Az Önök által biztosított tartalmak (képek, videók) alapján rendszeres posztok készítése (napi egy poszt átlagosan ) igény szerint mindhárom felületre
- A posztok alatti kommentek moderálása – főként Facebook felületen szükséges
- Havonta egy alkalommal személyes egyeztetés a vállalat telephelyén
- A folyamatos kapcsolattartás és egyeztetés fontos része a sikeres szolgáltatásnak, hiszen képben kell lennünk a vállalat aktualitásairól, fontos eseményeiről, hogy mindig aktuális információkkal tudjuk feltölteni a felületeket.
Közvetlen vezetők képzése
A munkáltatói arculat legfontosabb eleme a vezetők. Első sorban velük szükséges foglalkozni ahhoz, ha a csapatot szeretnénk erősíteni. Itt nem feltétlenül (bár nem kizárva) a felsővezetést szólítjuk meg, hanem inkább a termelést irányító, közvetlen csoportvezetőket.
Nekik testre szabott, különböző programokat ajánlunk:
Lean szervezetfejlesztési tréning
Paradigmaváltó tréning
Recruitment Akadémia
A fenti szolgáltatási palettáról külön-külön is választhatóak elemek, attól függően, hogy a vállalaton belül éppen mi a legfontosabb lépés, amire szükség van ahhoz, hogy a munkáltatói brand népszerűbb legyen, biztosítva a lojalitás emelkedését, termelés hatékonyságát és könnyítve a toborzási folyamatokat.