Honnan jönnek a jó jelöltek?


Bizonyára Ön is gondolkozott már azon, hogy milyen forrásból lehetne megtalálni a legjobb jelölteket egyes pozíciók betöltésére. Hol lehet elérni ezeket a jelölteket és hogyan érdemes megszólítani őket? Mivel lehet felkelteni az érdeklődésüket és hogyan lehet elérni, hogy a mi ajánlatunkat válasszák?

A TESK minden évben statisztikát készít arról, hogy a TESK csoport által kiközvetített jelöltek milyen forrásból származnak. Ezt most meg is fogom osztani Önökkel.

A jelöltek mindössze 27%-a érkezett hirdetésre való jelentkezésből.

Ez is alátámasztja az a megfigyelést, hogy az álláshirdetések hatékonysága az utóbbi években sajnos egyre alacsonyabb. Míg a legnagyobb hirdetési oldalak átlagos látogatottsága érdemben nem változott az utolsó 3 évben, a hirdetések száma több, mint a duplájára nőtt. Ez magában hordozza azt, hogy az egy hirdetésre eső átlagos jelentkező szám több, mint felére csökkent.

Mindemellett egy fontos tény az is, hogy egy audiovizuális ingerekkel teli világban élünk. Napi több, mint 3000 impulzus ér bennünket, ami valamilyen hirdetéshez köthető. Ezek nagy része mára már kép, videó és hang alapú hirdetés. Egy ilyen ingerekkel teli közegben nem lehet többé egy egyszerű szöveges hirdetéssel hatást kelteni. Ennél többre van szükség. A toborzás és a marketing összeolvasztására. Ez a toborzásmarketing, ami a legmodernebb marketing elveket és eszközöket ülteti át a toborzás világába.

2015-ben a különféle toborzásmarketing kampányok eredményeképpen már közel ugyanannyi pozíciót töltöttünk be, mint az álláshirdetésekből. A kiközvetített jelöltek 25%-a érkezett ezen alternatív forrásokból. A toborzásmarketing eszközök tárháza szinte végtelen és napról napra tovább fejlődik. 2015-ben azonban a legsikeresebbek az alábbiak voltak:

1. Facebook marketing kampányok

Egy figyelemfelkeltő kép vagy bizonyos esetekben videó egy rövid, de informatív és vonzó mondattal, a célközönségre optimalizálva széleskörű elérést tud biztosítani a jelöltek irányába. Az ilyen típusú kampányok főleg a fizikai keresések, az egyszerűbb adminisztratív pozíciók és az SSC-s keresések esetén működnek igazán hatékonyan.

2. LinkedIn hirdetési kampányok

A LinkedIn egyre inkább teret nyer Magyarországon is és egyre nagyobb számban érhetünk el magasan kvalifikált jelölteket segítségével. Informatikusok és mérnökök esetében is egyre hatékonyabban használhatóak a LinkedIn-es hirdetések. A TESK csoport rendelkezik egy céges oldallal, ami az egész LinkedIn-es jelenlét alapja és teljesen díjtalan. Ezen felül érdemes karrier oldalt is működtetni és különféle eszközök segítségével elérni, hogy nagy számú követőnk legyen ezen a felületen.

3. Videós álláshirdetések

Érdemes a lehető legtöbbet megmutatni a cégünkből, hogy azt igazán vonzóvá tudjuk tenni a jelöltek számára. Erre kiváló eszköz a videós megjelenítés. Rövid, pár perces videókban be lehet mutatni a cégünket, meg lehet szólaltatni a munkavállalókat és bepillantást lehet adni a keresett pozícióra is. Ez az eszköz az egyik legjobban működő toborzásmarketing eszköz, amit használhatunk és egyáltalán nem kell nagy költségvetés az elkészítéséhez.

4. Employer branding videók

Ezt az eszközt már részben tartalmazza az előző is, de ennek lényege, hogy egy általános cégbemutató videót készítsünk, amivel meghozzuk a kedvet a jelölteknek, hogy csatlakozzanak a cégünkhöz.

Ehhez az egyik legjobb eszköz a Employer branding szentháromsága, azaz az Atya, a Fiú és a Szent lélek bemutatása. Az Atya az adott terület vezetője, aki bemutatja a céget, hogy mivel foglalkozik, miben különleges és mire lehet igazán büszke (múlt), a Fiú az a munkavállaló, aki hasonló pozícióban dolgozik, mint amibe jelenleg keresünk vagy ahová a legtöbb embert keressük. Neki az a dolga, hogy elmondja, hogy milyen a cégnél dolgozni (jelen), miért jobb itt, mint máshol és ő miért ajánlaná ezt bátran a barátainak is. Végül következik a Szent lélek, azaz a cég vezetője (lehetőleg minél magasabb szintű). Ő vázolja fel a cég vízióját, hitvallását és jövőbeli terveit (jövő). Az ő feladata, hogy megmutassa, hogy egy stabil cégről van szó, aki hosszú távra tervez. Amennyiben csak ezeket bemutatjuk egy rövid videóban, úgy már a sokszorosára tudjuk növelni a toborzásaink hatékonyságát.

Végül a 2015-ben legsikeresebb jelöltszerzési forrás, azaz ahonnan a legtöbb kiközvetített jelöltet állítottuk, közel 50%-ot, az a passzív jelöltek megkeresése. A TESK csoport saját adatbázisából, parterei adatbázisából és fejvadász technikák alkalmazásával keresett meg olyan jelölteket, akik egyébként nem jelentkeznének hirdetésekre, de mégis lehet váltási szándékuk. Ezeket a jelölteket a megfelelő marketing és értékesítési eszközök használatával rá tudjuk bírni váltásra és arra, hogy a mi megbízónkat válasszák. Igen, értékesítés és marketing. Korábban a HR-esek válogathattak a jelöltek közül, de ma már a jelöltek is több ajánlat között dönthetnek, így elengedhetetlen, hogy megbízóinkat vonzóan pozicionáljuk a jelöltek felé és eladjuk nekik a céget és a pozíciót. Ez továbbra is a legsikeresebb jelöltszerzési forrás, de itt is szükség van a legfrissebb marketing eszközök használatára.

Így telt tehát 2015 a jelöltek szerzésének különféle módjai alapján és bátran merem állítani, hogy az alternatív források jelentősége egyre nagyobb mérteket fog ölteni.

A TESK csoport az összes fent említett forrást felhasználja Prémium Toborzás Projekt szolgáltatásai során a lehető leggyorsabb és legmagasabb szintű szolgáltatás elérése érdekében.


Bővebb információ és ajánlatkérés:
http://www.tesk.hu/Premium-Toborzasi-Projektek



Az űrlap végleges elküldéséhez add meg a képen szereplő ellenőrző kódot!

×

Az űrlapot sikeresen elküldted. Köszönjük!
Nemsokára felvesszük veled a kapcsolatot.

×