Dávid vs. Góliát ─ avagy mitől lesz sikeres egy KKV a toborzásban?


Ma Magyarországon a Kis és Középvállalkozások helyzete nem egyszerű, ha olyan szakemberekre van szükségük, akik multinacionális cégeknél is találhatnak munkát. Egy magasan kvalifikált mérnök vagy informatikus felvételéhez teljesen új szemléletmódra van szükség. Régen talán elég volt feladni egy álláshirdetést és megversenyeztetni a jelölteket a betölteni kívánt pozícióra, de ez mára teljesen megfordult.

JELENLEG A MAGASAN KVALIFIKÁLT JELÖLTEK VÁLOGATNAK AZ ÁLLÁSLEHETŐSÉGEK KÖZÖTT.

Persze ez nem kell azt jelentse, hogy mi nem választhatunk a jó jelöltek között vagy, hogy örülnünk kell, ha már van valaki aki, legalább kicsit megfelel az elvárásaiknak. Pusztán csak annyit jelent, hogy egy új munkatárs felvétele során el kell adnunk a cégünket a jelöltek felé, és fel kell keltenünk az érdeklődésüket.

Itt jön a képbe az employer branding, azaz a munkáltatói arculat felépítése. Biztos vagyok benne, hogy az Ön cégében is számtalan olyan dolog van, amiért érdemes ott dolgozni és messze a konkurensek előtt jár. A következő 7 lépés elvégzésével elérheti, hogy minden szempontból versenytársai és akár a multi cégek elé kerüljön.

1. Mi szerethető a cégemben?
Szedje össze mindazokat a dolgokat, amik a Ön cégét különlegessé, szerethetővé, vonzóvá teszik. Ezek lehetnek szakmai, juttatásbeli, a csapatot érintő, az előrelépési lehetőségekkel vagy szakmai fejlődéssel kapcsolatos vagy akár a munkakörnyezetet érintő dolgok. Bármi olyan, amiben a cég különleges és jobb, mint mások. Gondolja végig, hogy Ön miért szeret mindennap bejárni, és kérdezze meg akár kollégáitól is, hogy miért szeretnek a cégnél dolgozni. Legyen egy jól megfogalmazható és egyértelmű üzenet arról, hogy miért érdemes az Ön cégét választani.

2. Lenni vagy nem lenni?

A következő és egyben egyik legfontosabb lépés, hogy kialakítsuk a professzionális megjelenésünket a nyomtatott és online felületeken. Gondolok itt a Facebookra, LinkedIn-re, Google-re, szakmai folyóiratokra és céges karrier oldalra. Tudom, hogy sokan vannak, akik nem szeretik a közösségi médiát, és valóban ezt lehet szeretni és nem szeretni, de nem lehet figyelmen kívül hagyni azt a tényt, hogy nagy a térnyerése ezeknek a felületeknek a gazdaság és munkaerőpiac minden területén. Ha igazán érvényesülni akarunk, akkor professzionális megjelenést kell kialakítanunk mindezeken a felületeken.

3. Kommunikálok, tehát vagyok.

Ezt követően, ha már rendelkezünk karrier oldallal, Facebook céges profillal és LinkedIn-es vállalati oldallal, akkor el kell kezdenünk kommunikálni azt az üzenetet, amit az 1-es pontban meghatároztunk. Alakítsunk ki egy stratégiát azzal kapcsolatban, hogy rendszeresen kommunikáljunk ezeken a felületeken. Rendszeres és a célközönségünket érdeklő üzeneteket osszunk meg minden felületen párhuzamosan. Ezek lehet hírek a cég eredményeiről, az iparágat érintő változások, életképek a cég életéből és szinte bármi érdekesség, ami érdekelheti a célközönségünket.

4. Képek és videók
Mivel egy erősen audiovizuális világban élünk, ezért lehetőleg a kommunikációink során használjunk képeket és videókat. Nem kell itt profi fotósokat megbízni és hollywoodi filmes stábokat felkérni. A lényeg, hogy képekkel és videókkal kommunikáljunk, mert ez sokkal jobban felkelti az emberek érdeklődését, mint egy egyszerű szöveges üzenet. Egy mobiltelefonnal felvett üzenet a cégvezetőtől, egy fotó a céges csapatépítőről és egy videófelvétel, amint épp átveszünk egy szakmai díjat, többet érnek ezer szónál.

5. Élesszük fel a kapcsolatokat!

A cél minden esetben a fentiekkel nyilvánvalóan az, hogy minél több követőnk és like-olónk legyen, akik folyamatosan követik a fejleményeket cégünkkel kapcsolatosan. Ennél eggyel magasabb szint, ha el tudjuk érni, hogy ezek a követők élővé váljanak azáltal, hogy elérjük, hogy elmondják a véleményüket egy-egy poszttal kapcsolatban, megosszanak egy érdekes cikket, amit írtunk, részt vegyenek játékokban és szavazásokon, egy szóval legyenek aktív követőink. Közülük, illetve az ő közvetlen környezetükből fognak kikerülni leendő munkatársaink.

6. Közvetítsünk sok értéket és rejtsünk el egy-egy hirdetést benne.
Nagyon fontos, hogy ezeken a felületeken főleg értékes tartalmat közvetítsünk, és csak egy-egy hirdetést rejtsünk el benne, körülbelül 1:10 arányba. Ezek lehetnek álláshirdetések, reklámok, akciók, de mindenképpen sokkal kevesebb, mint a szakmai tartalom. Ha ezt megfelelően használjuk, akkor ez a kevés reklám sokkal hatékonyabb és eredményesebb lesz, mintha hatalmas költségvetésű hirdetési kampányokat futtatnánk.

7. Itt a vége, most már ne rontsuk el!

Ha sikerült a fentieknek köszönhetően ─ márpedig ha betartanak mindent, amit írtam, akkor sikerülni fog ─ elérni, hogy az álláshirdetéseinkre legyenek jelentkezőink, akkor nagyon fontos, hogy ha eljutunk a személyes találkozáshoz, akkor még ott is egyik legfontosabb feladatunk, hogy eladjuk a céget a jelöltek felé, és felkeltsük bennük a vágyat, hogy nálunk akarjanak dolgozni. Igazság szerint ez kellene legyen az első lépés, és csak ezután tovább szűrni azokat a jelölteket, akik már szeretnének nálunk dolgozni.

Bízom benne, hogy ezzel a pár gondolattal tudtam Önnek segíteni, és azt javaslom, hogy próbálja ki, és vizsgálja meg saját maga számára, hogy Önnek mi a működőképes.

Sok új munkatársat kívánunk Önnek!

Employer branding szolgáltatásunkról bővebben itt tájékozódhat:
http://tesk.hu/employer-branding



Az űrlap végleges elküldéséhez add meg a képen szereplő ellenőrző kódot!

×

Az űrlapot sikeresen elküldted. Köszönjük!
Nemsokára felvesszük veled a kapcsolatot.

×