Csökkentse toborzási költségeit, építsen Employer Brand-et!


Akár divatnak is mondható az, ami napjainkban az Employer Branding körül történik. Divatnak tűnhet, mert mostanában „menő” erről beszélni, ezzel foglalkozni, és mivel nagy cégek teszik, akik még sikeresek is a saját területükön, ezért vonzza azokat, akik követni szeretnék a nagyokat.

De valójában, ha alaposabban megnézzük, csupán egy kihagyott lépés rehabilitálásáról van szó a munkaerő megtartása és a munkaerő bevonzása terén.

Hiszen – ha a toborzást összevetjük az értékesítéssel, mivel itt sincs másról szó, mint az állás és a munkáltató „eladásáról” – azt lájuk, hogy a célközönség (lásd: munkavállalók) ismerete nélkül nehéz lenne bármit is eladni nekik. Ugyanígy a célcsoporthoz vezető értékesítési csatornák ismeretének hiányában ugyancsak nem lehetséges értékesíteni. Ezután az, hogy a márkaismertség már adott legyen, és a célközönség befogadja a marketingcélú üzeneteket, szintén érezhetően elengedhetetlen része annak, hogy az „eladás” megvalósuljon.

Az employer brand tehát az az alapvető értékesítési „eszköz”, amire minden más marketing- és értékesítési tevékenység épül. Amely előkészíti a talajt a marketingüzenetek befogadására.

Nézze csak meg az online hirdetéseket... 90%-ban nincs vagy teljesen rossz a pozicionálás

Egy ismeretlen cég, mint munkáltatói márka, nehezen fogja bevonzani a figyelmet és érdeklődést – pedig milyen sokan elkövetik azt a hibát, hogy abból indulnak ki a hirdetéseikben, hogy őket már mindenki ismeri. Hogy ez mennyire nem így van... És ezt a legnagyobbak tudják a legjobban. Pl. gondolhatná azt az Audi, hogy őket mindenki ismeri. De nem gondolják. Hanem biztosra mennek, ezért olyan pozicionálást készítettek a hirdetéseikhez, amilyen egyik más magyar cégnek sincsen (pl. műszakvezető állás)

Ez persze csak egy kis szelete annak, ami az Employer Branding-hez tartozik, egy kis, de fontos szelete, mert nagyon sokak számára kommunikálnak ezek a hirdetések.

Hogy miket írnak az emberek a kommentekben...

Pláne akkor fontos ez a tevékenység, amikor nem egy ismeretlen márkát építünk, hanem egy ismert, de nem közkedvelt márkát kell jobb színben csillogóvá tenni. Mivel az interneten ma minden információ nagyon könnyen elérhető, és könnyen is terjed, ezért különösen fontos, hogy a nagy márkák erre is figyelmet fordítsanak, és kezeljék az esetlegesen felmerült negatív információkat. Nem arról van szó, hogy ne lehetnének mindig elégedetlen munkavállalók, akik azzal védik magukat, hogy igyekeznek lejáratni a volt munkáltatóikat. Arról van szó, hogy a negatív információk sokkal gyorsabban terjednek, mint a pozitívak. Ezért ezt kezelni kell, pl.

- a Facebook hirdetésekben, bejegyzésekben megjelenő negatív kommenteket moderálni szükséges (adott esetben törölni), folyamatosan;

- a keresőkben megfelelő helyre kell felhozni a cégünk saját karrieroldalát, hogy amikor beírjuk a Google keresőbe, hogy „milyen a «cégünk»nél dolgozni”, akkor ne a gyakorikerdesek.hu találatai jelenjenek meg elöl, hanem a saját karrieroldalunk, videóink a Youtube-on és a LinkedIn vállalati oldalunk. Ezt keresőbeállításokkal (SEO) és Google Adwords hirdetésekkel tudjuk megvalósítani.

Az Employer Branding, mint költség-megtakarítás?

Ezek mind szükséges akciók a sikeres Employer Branding (munkáltatói arculatépítés) kapcsán, de természetesen ennél sokrétűbb tevékenységről van szó, amikor a munkáltatói arculatépítésről beszélünk.

A statisztikák szerint egy erős brand akár 50%-kal is csökkentheti a toborzás költségeit. Nem beszélve arról, hogy mennyivel hatékonyabbá és gyorsabbá is teszi azt, hiszen azok az álláshirdetések, amelyeket a cég saját munkavállalói is megosztanak, 20-30%-kal több jelentkezést generálhatnak, továbbá 3-szor nagyobb a hitele annak, ha egy meglevő munkatárs mondja azt, hogy érdemes a céghez csatlakozni, mintha egy marketinges vagy épp ügyvezető tenné ugyanezt.

Tehát a branding nem csupán divat, a branding egy szükséges, elengedhetetlen eszköze a megtartásnak és új munkavállalók toborzásának, amely ráadásul csökkenti az ez irányú költségeket is.

Tokár Péter, toborzási és Employer Branding szakértő
TESK csoport
(A TESK a Magyar PR Szövetség tagja)



Az űrlap végleges elküldéséhez add meg a képen szereplő ellenőrző kódot!

×

Az űrlapot sikeresen elküldted. Köszönjük!
Nemsokára felvesszük veled a kapcsolatot.

×