Világszerte 400 millió ember, ebből Magyarországon kb. 700.000 fő használja a legnagyobb üzleti közösségi felületet, a LinkedIn-t. A LinkedIn azt mondja: a top vezetők 90%-át ma már nem lehet elérni telefonon, hideghívással, de egy LinkedIn-es üzenettel igen.

A LinkedIn-en való megjelenés szinte kötelező, csaknem olyan fontos, mint egy vállalati weboldal, viszont annál sokkal rugalmasabb kommunikációs felületet biztosít.

Alább nézzünk 10 dolgot, amelyet veszíthetünk azzal, ha nincs vállalati LinkedIn oldalunk vagyis a cégünk nincs jelen a LinkedIn-en.

  1. Egy jó (jobb) hírnevet, amely egy igényes és karbantartott LinkedIn céges profil adna nekünk. Sok olyan információval, amelyet meg szeretnénk mutatni cégünkről, magunkról.

  2. Követőket. Vagyis olyan embereket, akik kifejezték érdeklődésüket cégünk felé. Ez több szempontból is értékes. Az egyik az, hogy ezeket az embereket tudjuk „használni”, a másik pedig hogy már önmagában az is PR értékkel bír, hogy mennyi követőnk van. Ha több ezren követnek minket, akkor az bizalmat kelt egy olyan személyben, aki még nem ismer minket.

  3. Egy felületet, ahol elérjük célcsoportunkat, azokat az embereket, akiket érdekel a termékünk, szolgáltatásunk. Folyamatosan kapcsolatban lehetünk velük, megoszthatjuk oldalunkon az újdonságokat, cikkeket írhatunk nekik. Mindezt teljesen ingyenesen.

  4. Egy másfajta hirdetési lehetőséget. A LinkedIn-en hirdetést helyezhetünk el cégünk nevében. Beállíthatjuk, hogy kiket szeretnénk vele elérni, szűrhetünk földrajzi területre (ez Magyarországra vonatkoztatva még nem kiforrott), érdeklődési körre, szakterületre, iskolai végzettségekre, de akár beosztásra, rangra is. Sokkal specializáltabb szakmai hirdetést tudunk így létrehozni.

  5. Bővülő érdeklődői (követői) kört. Amennyiben kreatívan tudja használni valaki a LinkedIn-t, érdekes és hasznos tartalmakat oszt meg, a követői kör bővülni fog.

  6. Több látogatót a céges weboldalra. A LinkedIn oldalunkon megoszthatunk linkeket. Amennyiben pl. szakmai blogot írunk, minden új bejegyzést megoszthatunk a LinkedIn-en, ahonnan átkattinthatnak weboldalunkra.

  7. Követőink által generált (ingyenes) forgalmat. Amennyiben megosztunk valamit és egy követőnk kedveli (like-olja), hozzászól vagy megosztja, azt ismerősei is látják.

  8. Megkönnyített HR funkciókat. Amennyiben munkaerőt keresünk, megoszthatjuk LinkedIn oldalunkon. Az ott lévő embereknek már nem kell bemutatnunk a cégünket, hiszen már ismernek minket és mivel követőink, jó véleménnyel vannak rólunk.

  9. A LinkedIn csoportokat. Ezek olyan személyek csoportja, amelyeket egy adott téma érdekel.

  10. Előnyt… azokkal a cégekkel szemben, akik még nincsenek fent a LinkedIn-en.